Skolan

 
Igår va en riktigt lång och seg dag. Wiggo vaknade och ville gå upp vid halv 7 tiden och Wilja sov till 8. 
 
Vi va trötta allihopa så vi började dagen i soffan. 
 
 När det va dax för lunch fick Wilja välja va vi skulle äta, spaghetti och köttfärssås valde hon ( såklart haha )
vi hjälptes åt att laga maten för hon verkligen älskar att hjälpa till i köket. Så roligt nu när hon är större så man kan göra saker tillsammans på ett annat sätt än innan. 
 
Efter maten gick vi ut och lekte i trädgården. Wilja ville så gärna gå bort till skolan och leka ( vi har ingen lekplats här där vi bor så skolan är enda stället med rutchbana osv) 
 
 
 
 
Jag trodde inte där skulle va några barn eftrsom det är höstlov så jag sa självklart ja och vi gick dit.
Men när vi väl kom dit så va där självklart en del barn ute som antagligen va där på fritids eller liknande. 
 
2 stycken tjejer va riktigt dryga och sprang efter oss och skulle leka coola. Dom gjorde allt för att förstöra och när Wilja ville åka rutchbanan kastade dom massa grus på den så hon inte vågade åka och när vi då ist gick bort mot gungorna sprang dom dit och tog dom framför näsan på henne. 
 
Jag vet verkligen inte hur jag ska hantera en sån situation så jag sa bara att vi fick gå hem eftersom tjejerna va så dumma, Wilja blev såklart ledsen och förstod inte alls. 
 
 
 
Nästa gång ska vi bara gå dit på helgen som vi brukar så vi inte hamnar i en liknande situation. Tycker det är så himla dåligt att här inte finns någon liten lekplats förutom just skolan. Här bor ändå väldigt mycket barn i vår lilla by. 
 
 
Vardagsmys | |
Upp