Barnmorskan

 
Idag kl 10.00 hade vi vårt sista besök hos barnmorskan innan lillebror kommer va här hos oss. 
Skönt såklart men samtidigt lite läskigt eftersom nu är det verkligen nära. 
Jag börjar bli rädd för hur förlossningen ska gå, orolig på hur jag kommer bete mig när han väl kommer ut och är en pojke, inte en ny Wilde, utan Wiggo. 
 
Hoppas på ett sett att dom inte är lika varandra för jag tror på något sätt att det kommer bli jobbigare då :(
 
Wilja kommer va med Emma under tiden som vi är inne på  förlossningen så det känns skönt och tryggt. 
Hon är väldigt hemmakär och ogillar att sova borta så dom kommer sova här hemma hos oss ist. 
 
 
Wilja ville gärna följa med idag eftersom man Kan leka utanför haha så hon och H fick såklart följa med. 
 
Efteråt körde vi och köpte med oss baguetter och frallor hem som vi åt innan H körde till jobbet. 
 
Nu har jag fruktansvärt ont och det trycker på neråt men jag har Lovat Wilja att vi ska åka hem till Emma så dom kan leka på lekplatsen. 
 
Inte långt kvar nu 
 
 
Graviditet nr 3 | |
#1 - - Stina:

Jag tänker att efter vad ni har gått igenom så får du reagera precis som du behöver när förlossning är över och du håller Wiggo i din famn. Jag förstår att du oroar dig men det ska du inte behöva göra. Du kommer att reagera precis som du behöver. Min vän förlorade sin son i en medfödd sjukdom när han var 8 veckor. <3 En tid efter blev hon gravid igen och födde en son till, en kopia. Hon förundrades över deras likhet men de är ju bröder, precis som Wilde och Wiggo är. Ändå är det en ny människa som föds, unik i sitt sätt och även modershjärtat är unikt, så oändligt starkt och klokt. Dina instinkter är fantastiska.
Jag tänker att allt kommer att gå bra! Du har rätt förutsättningar för det, erfarenhet, trygghet och kompetent personal som är redo för er.
Du är modig och otroligt stark, glöm inte det!

Lycka Till!

Svar: Tack för dina fina ord, det värmer ska duVeta <3
Kram
Sandra Sonesson

Upp