Vårdcentralen

 
Godkväll fina ni. 
 
Nu sista tiden har jag känt mig trött och kanske inte deprimerad men att jag fått panikattacker och haft svårt att komma ner i varv osv. Nu denna helgen har jag fått vila väldigt mycket ensam hemma för att se om det blev bättre. Men jag känner fortfarande hur fort jag kan bli arg eller irriterad och att hjärtat pumpar som bara den. 
 
 
Eftersom jag vet sedan efterkontrollen med Wiggo för snart 1 år sedan att jag har högt blodtryck så ville mamma och Hampus att jag skulle åka ner till vårdcentralen och kolla upp det ( jag hatar att gå till doktorn och får nästan va döende innan jag går ) så imorse körde jag ner på drop in. Blodtrycket va högt för min ålder men inget hon oroade sig för, däremot så gillade hon inte att min puls va så hög som den var. Så hon bokade in mig på ett återbesök nästa vecka för att kolla upp detta mer, va det kan bero på att hjärtfrekvensen va så hög även fast jag vilade. 
 
Hon sa att jag inte skulle oroa mig och att det finns mediciner om dom beslutar sig för det, men självklart blir man ändå orolig. Inte kul när det handlar om hjärtat känner jag. Jag fick iaf som uppgift att försöka andas in och ut i långa djupa andetag när jag kände att det rusade för fort. 
 
I eftermiddags när H körde till jobbet tog jag med mig barnen ut i trädgården för lite bus. Vi han även med en cykelprommenad innan det va dax för kvällsmat. 
 
 
 
 
 
 
 Wiggo va övertrött och kom inte alls till ro när jag nattade dom ikväll. Haha denna bilden som jag skickade till Hampus när han frågade hur det gick här hemma beskrev kvällen ganska bra ;) 
 
 
Nu ska jag försöka sova. Denna veckan har inga roliga stunder alls framför sig. Begravning för min farmor väntar.
 
Natti Natti. 
 
Vardagsmys | |
Upp