Sovdax

 
 
Fick Wilja att somna runt 1 tiden :) Jag har börjat med att ligga uppe hos henne tills hon somnar för då går det ganska fort för henne att komma till ro. Innan fick hon ju somna med välling och då kunde vi bara lägga henne i sängen med flaskan och gå ut men nu i en månads tid får hon bara vatten i flaskan för att somna och då är det liite krångligare ;) 
Ibland funderar jag på om man ska sluta lägga henne på dagarna eftersom hon somnar ganska sent på kvällen men samtidigt är det ganska skönt att ha den stunden ensam på dagen tycker jag. Jag vet inte alls när barn brukar sluta med att sova middag?
 
När slutade era barn sova middag och vad va anledningen ?
 
 
 
 
Wilja och sin älskade bamsen 
 
 
Wilja ♥ | |
#1 - - Nathalie:

Fin blogg du har :) vi slutade låta våran pojk sova när han var 2,5 år ungefär, vi tyckte han hade för svårt att somna i tid på kvällen vilket ledde till att han sov för lite timmar på natten som ledde till trött barn på dagis.... Vi lägger han alltid (förutom ibland om vi är iväg på helgen) kl 19, nu är han 4 år, så skönt att få egentid på kvällen! Plus att han behöver sova 11-12 timmar på natten för att funka. Var lite jobbigt i början att hålla honom vaken men det blev bättre :)

#2 - - My:

Alma slutade en månad efter sin 2-åra dag. Hon somnade alldeles för sent på kvällen! Men hon var ju tvungen att gå upp 7 varje morgon eftersom hon gick på dagis :) Wilja kan ju sova lite löngre på morgonen antar jag 😊

#3 - - Hanna Z (mamma till Elliot och Noomi):

Åh så längesen jag var här! Glömmer liksom av att läsa bloggar nuförtiden, hihi.

Noomi slutade med vila på dagen före jul nångång. Kanske tom i höstas? Minns inte helt men före jul iaf :) Anledningen var ingen speciell, hon var bara inte längre i behov av den antar jag :)
Elliot var äldre när han slutade, han var nog nästan tre..

#4 - - Stina:

Jag tror det är individuellt hur länge barnet behöver sömn på dagen. Min man slutade sova på dagen när han var två, jag behövde min sovstund i flera år. Med min dotter tänker jag att hon reglerar det själv, hon är på gränsen att bara sova en gång nu istället för två. Hon är 17 månader. Det förespråkas ju också att det är bra även för vuxna att ta en powernap på dagen ; ) Så förmodligen skulle vi alla må bra av en kort vila. Jag tror du vet själv när det är dags att korta ner sovstunden.
Kram

Upp